هنر

هنر

هنر

هنر

هنر های تجسمی

هنرهای تجسمی که به آن گاهی هنرهای بصری یا دیداری نیز گفته می‌شود، آن گروه از هنرهای مبتنی بر طرح است که مشخصاً حس بینایی را مخاطب قرار می‌دهند. هنرهایی چون نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، طراحی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، معماری و طراحی داخلی و همچنین هنرهای مشتق از آن‌ها از این دسته‌اند 

 
هنرهای تجسمی با هنرهای نمایشی، شنیداری و کلامی و دیگر انواع هنر متفاوت است، هر چند این تقسیم‌بندی چندان محکم نیست.

در حال حاضر و در کاربرد کنونی، هنرهای تجسمی شامل هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است، هنرمند تجسمی به‌شخصی اطلاق می‌گردد که در زمینه هنرهای زیبا، هنرهای دستی و هنرهای کاربردی فعالیت می‌کند.

صنایع دستی اصفهان


مبانی هنرهای تجسمی:
یادگیری و فراگیری مبانی هنرهای تجسمی یکی از ضروری ترین نوع آموزش برای کسانی است که در رشته های هنرهای تجسمی و یا سایر رشته های هنری فعالیت دارند.
مبانی در واقع الفبای هنره! بدون اون هیچ اثر هنری ( از نوع قابل تحمل ) شکل نمی گیره، اصولاً به عمد و یا غیر عمدی همه کسانی که کار هنری می کنن از این الفبا استفاده کردند.
تعریف کتابی که هممون شاید صد بار خونده باشیم: همه هنرهایی که به صورت بصری ارائه یا دیده می شوند و با تصویر سر و کاردارند، اصول و مبانی مشترکی دارند که «مبانی هنرهای تجسمی» یا «مبانی هنرهای بصری» نامیده می شوند.
با یادگیری این فن کاربردی علاوه بر ارائه کارها به صورت قابل تحمل تر به درک درست و بهتری از آثار هنری می رسیم. همین طور دست مایه اصلی تجزیه و تحلیل آثار هنری ، یادگیری مبانی هنرهای تجسمی ست و علاوه بر اون به درک بهتره آثار مدرن و جستجوی ایده هنرمند کمک شایانی می کنه!
این اصول ساده ، درعین سادگی فراگیری، به کارگیری نسبتاً دشواری داره که با کمی تمرین و ممارست به شرطی شدن شما در کارهاتون کمک می کنه! کمی بعد بدون اینکه به این اصول و نحوه به کار بردنش فکر کنید، ناخوداگاه ازش استفاده می کنید .
با دقت در آثار هنر ی گذشته ( تمامی آثار هنرهای تجسمی) در می یابیم که هنرمندان کلاسیک گرچه با چنین عنوان قلمبه سلمبه ای سر و کار نداشته و مجبور نبوده کلاسهای تئوری خسته کننده مبانی رو تحمل کنند( به امید پاس کردن با نمره ناپلئونی!)
اما الحق به جا و درست از اون استفاده کردند؟ دلیلش فقط یه چیزه ! تعمق در طبیعت ، تمرین، تمرین و باز هم تمرین.
بله ! محیط اطراف ما نمونه بارزی است از رعایت کامل مبانی هنرهای تجسمی .
استفاده از کادر، نقطه ، خط، ریتم ، بافت ، رنگ و ........  بدون هیچ کم و کاست و در نهایت ظرافت در محیط
طبیعت ما دیده می شود.

نظرات 4 + ارسال نظر
fars پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:42 ب.ظ http://www.fars.eoo.ir

652065105گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.fars.eoo.ir

اسرا دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:17 ب.ظ

عالیه البته با تلخیص

محمد سیروسی یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:11 ب.ظ

؟؟!!

محمد سیروسی یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:12 ب.ظ

؟؟!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد